3 maanden na onze start
- Geplaatst op
- Door Dennis van de Snepscheut
- 2

Het was alweer veel te lang geleden dat we een blogartikel hebben geschreven. Nu we drie maanden live zijn met onze webshop, vonden we het een mooi moment om jullie weer eens bij te praten over onze ervaringen. Tipje van de sluier, we hebben heel wat meegemaakt de afgelopen 3 maanden en het was zeker geen saaie periode voor Airpart.
Wat ooit begon als een nieuw idee voor een webshop die we naast onze hoofdwerkzaamheden zouden opzetten, is inmiddels uitgegroeid tot veel meer. Al direct na de start van onze webshop werden we opgemerkt door grote blogs als Froot.nl en Roomed.nl. Ook kregen we ontzettend veel reacties van reisjunks en werden we platgemaild met vragen of we mee wilden werken aan winacties. Een droomstart die we van te voren niet hadden verwacht.
We kregen dus erg veel aandacht. Soms teveel aandacht bleek al snel. We kregen net voor onze vakantie een brief waar we nogal van schrokken. Omdat we hier niet teveel over kwijt willen, houden we het erop dat dit slechts een kleine tegenslag betrof en we nu weer volop verder kunnen met het uitbreiden van onze webshop.
Naast deze kleine tegenslag die we gelukkig ook weer snel te boven waren, kregen we ontzettend veel leuke reacties op onze ontwerpen. Dat is ook exact waar wij het voor doen. We willen unieke items bieden die nergens anders te krijgen zijn. Daar zijn we tot op heden al aardig in geslaagd. We krijgen nog steeds dagelijks de vraag of we mee willen werken aan winacties en artikelen/reviews. Super natuurlijk. Maar omdat we zoveel verzoeken binnenkregen, moesten we wel een selectie gaan maken van die blogs/websites die ons vooruit kunnen helpen.
Dit heeft geresulteerd in een samenwerking met een zeer groot reisblog. Zij gaan ons de komende periode promoten op hun media en daar zijn wij ontzettend blij mee. Helemaal omdat dit blog zich helemaal richt op een groot deel van onze doelgroep. De reisjunks!
Naast deze samenwerking komen we in december ook in het magazine van de KLM te staan. "The Flying Dutchman" is een door KLM uitgegeven magazine wat wordt verspreid onder zo'n 200.000 frequent flyers. Het mooiste van deze promotie is nog wel, dat de uitgever ons zelf heeft benadert. Free publicity dus! Kortom, weer veel promoties de aankomende periode. Heel erg lekker zo net voor de feestdagen.
Maar we zijn ook vooruit aan het kijken. Hoe kunnen we Airpart nu op een leuke en unieke manier onder de aandacht brengen van een groot publiek. We denken hier al langere tijd over na en hebben verschillende mogelijkheden uitvoerig besproken. Niet alleen onderling, maar ook met kennissen en vrienden. Wat vinden zij van de ideeen en denken zij dat ze haalbaar zijn.
Moeten we onze muurdecoraties ook in standaardvorm en zonder verdere personalisering gaan verkopen in winkels? Moeten we winkelketens als IKEA, Leenbakker, Kwantum, enz gaan aanschrijven? Moeten we een verkoopkanaal gaan opzetten onder kleinere retailers? Of moeten we alles in eigen beheer blijven houden?
Ook lonkt het buitenland. We krijgen al regelmatig de vraag of we ook in het buitenland kunnen leveren. Uiteraard kunnen wij dit. Maar we zitten nu met het idee te spelen om ook per land een webshop op te zetten. Dit heeft echter wel wat meer voeten in de aarde dan alleen de teksten vertalen en betalingsopties toe te voegen. Dit zijn we momenteel dus tot de bodem aan het uitzoeken, zodat we weloverwogen gaan starten in andere Europese landen.
Kortom, we blijven er erg druk mee. Misschien dat lezers van dit blog hier ervaring mee hebben en eens met ons willen sparren? Wij staan namelijk altijd open voor ideeen, meningen en kritiek.
Hoi Jasper,
Ja dat is een verkeerde afbeelding. Bij de daadwerkelijke producten, staat dit uiteraard goed. bedankt dat je zo oplettend bent :-)
Dennis - Airpart
De pictogrammen bij vertrek en aankomst zijn volgens mij verkeerd om gebruikt. Departure moet volgens mij een opstijgend pictogram zijn en Arrivals een landend pictogram. Of is er een speciale reden dat dit zo afgedrukt wordt?